Predstavljaj si … dežuje kot iz škafa. pelješ po hitri cesti, po radiu se vrti tvoj najljubši komad, zraven na ves glas prepevaš, z mislimi pa si že doma pod odejo s toplim čajem v roki.
Kot strela z jasnega izgubiš nadzor nad vozilom in ne gre ne levo, ne desno. Avto gre po svoje in vse kaže, da bo zadel varovalno ograjo …
Huh! Tega res nočeš!
Poglejva s katerimi preprostimi triki lahko preprečiš take in podobne neprijetnosti na cesti.
Ena največjih nevarnosti pri vožnji v dežju je aquaplaning.
Ko je na cesti taka količina vode, da je profil pnevmatike ne zmore več odvajati. Gume takrat ostanejo brez oprijema in prosto 'zaplavajo' po vodi.
Pritisni stopalko sklopke, da se pogonska kolesa prosto vrtijo, hkrati umakni nogo s pedala za plin in vozi naravnost, dokler avto spet ne dobi oprijema. Ne zaviraj sunkovito in ne obračaj volana, saj te lahko močno zanese, ko kolesa spet dobijo stik s podlago.
Če se pred tabo pojavi velika luža, se ji poskusi izogniti z nežnim zavojem. V primeru, da v lužo zapelješ le z eno stranjo avta, ga lahko začne zanašati, takrat je potreben nežen popravek smeri z volanom. Izogibaj se tudi roba ceste, saj se tam pogosto nabira voda. Vozi raje po sredini svojega voznega pasu.
V primeru slabše vidljivosti (megla, dež, sneg …) moraš nujno povečati varnostno razdaljo. Slabša vidljivost pripomore k počasnejšem reakcijskem času, zato moramo predvidevati, da tako voznik pred nami kot mi, ne bomo odreagirali enako hitro kot v lepe vremenu.
V dežju ne vozi preblizu velikim tovornjakom ali avtobusom. Izpod njihovih velikih koles voda na široko prši, kar še dodatno zmanjša vidljivost.
Gume so eden najpomembnejših faktorjev pri obvladovanju avta, sploh v dežju in snegu. Dobre pnevmatike te bodo rešile iz marsikatere nepredvidene situacije, zaradi slabih pa lahko hitro izgubiš nadzor nad vozilom in povzročiš nesrečo. Torej, pri gumah ne »šparamo«! O tem sem pisala v blogu Pozor, nevarni voznik!.
Imaš tudi ti kdaj težko nogo? Vsi kdaj pa kdaj malo preveč pritisnemo na plin in prekoračimo kakšen kilometer. Nikakor ne spodbujam prehitre vožnje in prekoračitve omejitev, sploh pa ne v dežju in snegu, ko se vidljivost poslabša.
V primeru slabše vidljivosti moraš nujno prilagoditi hitrost. Na primer, če vidiš 50 m pred sabo je najvišja varna hitrost 50 km/h, to je zgornja meja hitrosti, ko lahko ob oviri ali nezgodi pravočasno upočasniš in ustaviš avto. V Nemčiji zagovarjajo načelo “polovičnih hitrosti” - hitrost vožnje naj bo polovica razdalje vidljivosti v megli - če je vidljivost 100 metrov, naj bo hitrost 50 km/h.
Redno vzdržuj brisalce. Ko začnejo puščati sledi, je čas za nove. V primeru mastne ceste in rahlega dežja ti bo še kako prav prišel poln rezervoar tekočine za stekla, ki bo poskrbel za dober pogled skozi vetrobransko steklo.
Še posebna pozornost velja, ko dežuje po dolgem obdobju suhega vremena. V tem času se na cesti nabere prah, motorno olje, mast in druga nesnaga. Ko se vse to pomeša z vodo, cesta postane izredno spolzka.
Čez čas dež seveda vse to spere, zato je prvih nekaj ur najbolj nevarnih.