To je vprašanje, na katerega bi si bilo smiselno odgovoriti preden se odločiš za opravljanje vozniškega izpita.
S prihodom električnih in hibridnih avtomobilov, se je povečalo število avtomobilov z avtomatskim menjalnikom. Po podatkih posameznih avtomobilskih proizvajalcev, se število prodanih avtomobilov nagiba v prid tistim, ki imajo avtomatski menjalnik.
Ker je vožnja avtomobila z avtomatskim menjalnikom enostavnejša, so takšni avtomobili vse bolj priljubljeni. Ravno zaradi vse večjih zastojev, gneč na cesti in enostavnejše vožnje, je vedno več voznikov pripravljenih odšteti nekaj več denarja za avto z avtomatskim menjalnikom.
Medtem pa je ročni menjalnik primernejši za tiste, ki si želijo več nadzora nad vožnjo ter imajo raje bolj dinamično in vznemirljivo vožnjo.
1. Udobje
Vožnja je udobnejša, še posebno v gostem prometu ali na dolgih vožnjah. Avtomatski menjalniki omogočajo bolj umirjeno in tekočo vožnjo.
2. Varnost
Voznik se lahko bolj osredotoči na dogajanje v prometu, saj mu ni potrebno skrbeti za prestavljanje. Nekateri modeli imajo še dodatne funkcije za varnejšo vožnjo: samodejno zaviranje v sili, pomoč pri speljevanju na klančini. Najmodernejši pa tudi aktivni tempomat, ki omogoča avtomatsko ohranjanje hitrosti, meri razdaljo do naslednjega vozila ter ohranja varnostno razdaljo.
3. Prihranek:
Novejši avtomatski menjalniki so lahko zelo učinkoviti in porabijo manj goriva kot ročni. Samodejno prilagajajo prestavno razmerje za optimalno porabo goriva.
Tehnologija pri avtomatskih menjalnikih je napredovala z vidika rednega servisiranja kot tudi popravil. Vzdrževanje je lahko res dražje, vendar imajo s pravilnim vzdrževanjem lahko daljšo življenjsko dobo.
Potrebno je biti pozoren pri začetku vožnje. Nikakor ne smeš pritisniti na plin, preden menjalnik ni v funkciji »Drive«, saj ga s tem lahko poškoduješ. Bolje je, če je motor v prostem teku, nato pa prestaviš na način vožnje.
Ko voziš po klancu navzdol, menjalnika ne smeš preklopiti v nevtralni položaj. Ker s tem prekineš povezavo motorja z menjalnikom in ne moreš manevrirati avtomobila.
Ne prestavljaj v nasprotno smer dokler avto ni popolnoma ustavljen. V nasprotnem primeru lahko poškoduješ menjalnik.
Prestavne ročice ne puščaš v položaju D (»drive«) med delovanjem motorja za dlje časa, saj s tem povzročiš pregrevanje menjalnika.
Ne pritiskaš obeh pedal hkrati (plin + zavora), saj s tem lahko povzročiš povečano obrabo in poškodbo menjalnika.
Potrebno je zamenjati tekočine avtomatskega menjalnika vsakih 100 tisoč kilometrov.
Odgovor je povezan s osebnostnimi lastnosti voznika, slogom vožnje in pa seveda tudi kje in kako se boš najpogosteje vozil/a.