blog/prometne_informacije_verizno_trcenje_nesreca_na_primorski_avtocesti_varna_voznja_0

Če bi ..

Priznam, nisem jutranji tip. In ko se v soboto, ob zame povsem nečloveško zgodnji uri, peljem proti poligonu, za mojo pozornost in budnost v trenutku poskrbi avto. Se sprašujete kako? Iz zvočnikov se oglasi glas gospodične z besedami: »Pozor! Pomembno prometno obvestilo!« Prepoznam glas, gre za ...

Če bi ..

Priznam, nisem jutranji tip. In ko se v soboto, ob zame povsem nečloveško zgodnji uri, peljem proti poligonu, za mojo pozornost in budnost v trenutku poskrbi avto. Se sprašujete kako? Iz zvočnikov se oglasi glas gospodične z besedami: »Pozor! Pomembno prometno obvestilo!« Prepoznam glas, gre za tisto gospodično, ki me občasno usmerja z napotki kje in kdaj naj zavijem, da bom prispel na želen cilj – tistega ki sem ga vnesel v navigacijski sistem. Tokrat pa je to vse kar mi ima povedati, zato pogled uide na zaslon, kjer vsebina sporočila v hipu poskrbi za popolno budnost z dodatkom adrenalina. Preberem enkrat, dvakrat, za sekundo pomislim in si rečem: »Ja hudiča, saj to je na moji relaciji in le nekaj kilometrov naprej!« V trenutku sem bil buden in pozoren, kot bi preteklo noč spal 12 ur in ne le slabih pet.

Sistem obveščanja preko TMC (Traffic Message Channel) sistema, ki pošilja podatke direktno navigacijski napravi, deluje, in to odlično! Zakaj? Ker je informacija točna in posredovana takrat ko jo voznik potrebuje. Za piko na i, bodite pozorni, čeprav sem bil v Avstriji, mi je avto informacijo sporočal v slovenskem jeziku! Dobro, z nemščino sicer nimam težav, a z italijanskim tekstom si res ne bi kaj dosti pomagal (tako kot utrujenemu romunskemu vozniku ki prečka Slovenijo, popolnoma nič ne koristijo slovenska prometna sporočila).

Ko se vrnem domov berem poročila o hudi prometni nesreči na primorski avtocesti in misel mi nehote uide k sistemu TMC. Morda bi bile posledice manjše, če bi se voznikom na tisti relaciji izpisalo obvestilo: »Pozor! Huda megla ovira vidljivost, zmanjšate hitrost in vozite previdno!« ali pa: »Pozor! Huda prometna nesreča ne relaciji med priključkom Senožeče in razcepom Nanos. Zmanjšajte hitrost, vozite previdno in ustvarite reševalni pas za intervencijska vozila!« Seveda, če bi imela vozila vgrajeno navigacijo ki podpira sistem TMC in če bi Slovenija preko sistema TMC oddajala prometne informacije (trenutno radio SI oddaja le RDS-TMC signal). Na žalost je v tej zgodbi, vsaj en »če« preveč – tisti zadnji.

Blog

blog/close-up-car-interior_2
4 min
Ročni ali avtomatski menjalnik? Kakšen avto boš vozil/a?
To je vprašanje, na katerega bi si bilo smiselno odgovoriti preden se odločiš za opravljanje vozniškega izpita. S prihodom električnih in ...
blog/bb_avtosola_1
7 min
Šola vožnje – kako izbrati pravo?
Je napočil čas, da sedeš za volan in se vpišeš v šolo vožnje? Gre za pomembno odločitev, ki bo zaznamovala tvoj prvi korak do vozniškega izpita in ...
Izpit za motor
3 min
Motoristična sezona je pred vrati!
Za prvi pomladni dan v letu koledarsko gledano velja 20. marec, najbolj zagreti motoristi pa vedo, da je prvi dober motoristični dan bolj povezan s ...