Se še spomnite svojega učitelja vožnje? Bil je prijazen, dobre volje, vse vam je razložil. Enkrat pa je bil tečen in še danes ne veste, zakaj …
Morda je razpoloženje pokvarila ena od petih izjav, ki jih učitelji vožnje ne želimo slišati.
Pripeljeva do znaka STOP. Zaviram, opazujem, kje je stop črta, opazujem promet ... Razveselim se, da imam prednostno cesto prosto in odpeljem. Na vprašanje učitelja vožnje, zakaj nisem ustavil odgovorim: »Saj sem ustavil.«
Ali bi učitelj vožnje vprašal, če bi res ustavil?
Približujeva se križišču, kjer bova zavila levo. Pogledam v notranje vzvratno ogledalo, prižgem smernik, zaviram, prestavljam, se razvrščam, pazim na vozila nasproti in ko imam prosto, odpeljem. Vesel sem, da sva lepo prevozila križišče, učitelj vožnje pa mi pravi, da se bova ponovno morala pogovoriti o opazovanju prometa za vozilom. Razmišljam na glas in pravim: »Pa saj sem pogledal v ogledalo, stalno opazujem …«
Če bi opazoval pravočasno in pravilno, učitelj vožnje ne bi želel ponavljati razlage opazovanja, ampak bi kandidata raje pohvalil in napovedal vožnjo po zahtevnejših križiščih.
Približujeva se zožanem delu ceste. Opazujem cesto, okolico, pešcev ni, le naproti se nama pelje en avto. Opazim, da me učitelj vožnje čudno gleda in razmišljam, kaj si misli … Kar naenkrat pritisne zavoro in prime za volan. Vpraša me, kako si predstavljam vožnjo in srečanje z drugimi vozili in če sem opazil, da je naproti vozeči že vozil po bankini in se mi umikal? Brez razmišljanja se postavim v bran in izjavim: »Saj bi šlo!«
Morda bi res šlo, če bi se naproti vozeči voznik še malo umaknil, vendar tako se tem rečem ne streže. V prometu moramo ravnati defenzivno, pravočasno predvideti potencialne nevarnosti in ustrezno ukrepati.
Približujeva se semaforiziranem križišču in od daleč vidim, da gori zelena luč. Ker bova peljala naravnost, sem brez skrbi, saj vsi čakajo naju. Prepustim se prometnem toku in poslušam popularno skladbo. Kar naenkrat me prestraši močno zaviranje. Vprašam se kaj je spet z mojim učiteljem? Ali ni videl zelene na semaforju? Nič mi ni jasno. Na njegovo vprašanje, če vem, kaj pomeni rdeča luč na semaforju, ga začudeno pogledam in rečem: »Saj je bila zelena.«
»Res je bila zelena luč na semaforju, vendar se je v času, ko sva pripeljala do križišča, že prižgala rdeča. Bo treba bolje spremljati prometno signalizacijo,« doda učitelj vožnje.
Na izpitu sem bil neuspešen in mama, ki me je čakala pred šolo vožnje, me vpraša, kako je bilo. Odgovorim: »Padel sem, ker mi je inštruktor zabremzal!«
Tudi učitelj vožnje bi raje videl, da bi zaviral sam in bi izpit uspešno opravil.